ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Babimoście
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Nabory, konkursy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2023-09-04 15:10:36 przez Administrator Systemu

Akapit nr - brak tytułu

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO: KSIEGOWA/WY.
 
I. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Babimoście ogłasza nabór na stanowisko: księgowa/wy.
1. Nazwa i adres jednostki:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Babimoście
ul. Pl. Powst. Wlkp. 11A
66-110 Babimost
2. Nazwa stanowiska urzędniczego:
Stanowisko: księgowa/wy w OPS
 
II. Wymagania w stosunku do kandydatów:
1. Niezbędne kwalifikacje kandydata:
- wykształcenie wyższe lub średnie, kierunki: ekonomiczne, rachunkowość, finanse;
- preferowany staż pracy w księgowości powyżej 5 lat;
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków księgowego;
- posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw
  publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- znajomość przepisów z zakresu ustaw: o finansach publicznych, o rachunkowości, o samorządzie gminnym, pomocy społecznej dotyczące finansowania zadań, kodeksu postępowania administracyjnego;
- bardzo dobra znajomość urządzeń biurowych, informatycznych oraz programów Microsoft Office, w tym Excel;
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych;
- samodzielność w działaniu;
- otwartość na stałe dokształcanie się i zdobywanie wiedzy;
- sumienność, dokładność;
- umiejętność pracy w zespole;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku.
 
2. Wymagania dodatkowe: 
1.  Znajomość przepisów z zakresu:
- przepisy płacowe,
- prawa ubezpieczeń społecznych i prawa pracy,
- prawa podatkowego (PIT, VAT),
- sprawozdawczość GUS,
- podstaw prawa zamówień publicznych.
2. Umiejętność sporządzania sprawozdawczości finansowej, budżetowej oraz
statystycznej.
3. Znajomość programów: finansowo – księgowego (FK), Płatnik i Płace.
4. Zdolności analityczne (sporządzanie planów i analiz finansowych).
5. Uczciwość, konsekwencja w realizacji zadań, dokładność, sumienność,
odpowiedzialność.
 
Kwalifikacje dodatkowe kandydata:
- doświadczenie w pracy w zakresie finansów,
- dyspozycyjność.
 
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: 
Do zakresu działania, obowiązków i uprawnień należy w szczególności:
  1. prowadzenie procedur księgowych i dokumentacji księgowej według obowiązującej
    w jednostce polityki rachunkowości;
  2. zakładanie i prowadzenie ksiąg rachunkowych;
  3. przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych;
  4. przyjmowanie, sprawdzanie oraz kwalifikowanie dowodów księgowych do ujęcia
    w księgach rachunkowych;
  5. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi z rachunku bankowego jednostki;
  6. sporządzanie planu finansowego – nadzór nad terminową i prawidłową realizacją planu oraz bieżące dokonywanie korekt;
  7. analiza i kontrola dochodów i wydatków, nadzór nad prawidłowością pobieranych i odprowadzanych dochodów i wydatków jednostki;
  8. opracowanie projektów przepisów wewnętrznych w zakresie prowadzenia rachunkowości i gospodarki finansowej;
  9. wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego;
  10. prowadzenie ewidencji rozrachunków;
  11. dekretacja i księgowanie dokumentów;
  12. sporządzanie sprawozdań budżetowych;
  13. sporządzanie sprawozdań finansowych i rocznych planów finansowych;
  14. przygotowywanie przelewów księgowych;
  15. bieżąca analiza zrealizowanych wydatków budżetowych oraz analiza sytuacji finansowej Ośrodka;
  16. sporządzanie list płac pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, pracowników wykonujących pracę na podstawie umowy zlecenia;
  17. sporządzanie innych list płac (ryczałt samochodowy, nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne, wypłaty z ZFŚS, itd.) na podstawie zatwierdzonych dokumentów;
  18. naliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego, wypadkowego oraz zasiłków finansowanych z budżetu państwa;
  19. rozliczanie składek ZUS od dokonanych wypłat zgodnie z obowiązującymi przepisami w ustalonych terminach;
  20. naliczanie i odprowadzanie, rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego w ustalonych terminach;
  21. sporządzanie kart wynagrodzeń, zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich;
  22. rozliczanie podróży służbowych (delegacji);
  23. prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków trwałych oraz sprawozdań w tym zakresie;
  24. aktualizacja, naliczanie amortyzacji oraz umorzeń środków trwałych;
  25. współpraca z Wydziałem Finansowym i Budżetu Gminy Babimost;
  26. wykonywanie innych, nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych należą do kompetencji Księgowego;
  27. terminowe rozliczanie i odprowadzanie należnych dochodów do budżetu gminy;
  28. rozliczanie rocznych i okresowych inwentaryzacji majątku trwałego zgodnie z instrukcją kancelaryjną;
  29. bieżąca analiza zmian przepisów prawa dotyczących zasad rachunkowości;
  30. współpraca z instytucjami zewnętrznymi tj. ZUS, US, GUS;
  31. właściwe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji wytworzonej na stanowisku pracy w sposób określony instrukcją kancelaryjną.
 
 
IV. Warunki zatrudnienia na stanowisku:
Informacja o warunkach pracy:
Pomieszczenie przeznaczone dla stanowiska objętego naborem spełnia wymogi określone przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. Kandydatkę/ta musi cechować odporność na stres. Praca wykonywana jest z wykorzystaniem komputera. Czas pracy w systemie podstawowym.
Forma nawiązania stosunku pracy: umowa o pracę, w wymiarze 1 etatu.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie skierowany na badanie lekarskie wstępne do wskazanego lekarza medycyny pracy.
Pierwsza umowa, zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach samorządowych zawierana jest na okres sześciu miesięcy.
Zatrudniona osoba, o której mowa w art.16 ust.3 ustawy o pracownikach samorządowych podejmująca pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy, zostanie skierowana  do odbycia służby przygotowawczej, która kończy się egzaminem.
Termin zawarcia umowy –  Październik 2023 r.
 
 
V. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- list motywacyjny;
- CV – z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego  przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach;
- oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kopia dyplomu wyższej uczelni lub szkoły średniej;
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu);
- kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (ukończone studia podyplomowe, kursy, certyfikaty umiejętności lub certyfikaty językowe);
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami:
       - Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, z dnia27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne    rozporządzenieo ochronie danych);
       - ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz.1781);
       - ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz.530)”.
List motywacyjny, CV oraz oświadczenia należy własnoręcznie  podpisać.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały dokumentów.
 
VII. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
1. Termin:
 do dnia 15 września 2023r.
2. Sposób i miejsce składania dokumentów: 
Komplet dokumentów w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Księgowa/wy w OPS w Babimoście” należy składać osobiście  w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Babimoście:
- poniedziałek od 800 do 1600
- wtorek, środa, czwartek, piątek od 715 do 1515
lub drogą pocztową na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Pl. Powst. Wlkp. 11A
66-110 Babimost
w terminie do dnia 15 września 2023 r. ( liczy się data wpływu do Ośródka Pomocy Społecznej w Babimoście ).
Aplikacje które wpłyną do Ośródka Pomocy Społecznej w Babimoście niekompletne lub po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
 
 
VIII. Informacje dodatkowe:
Osoby zakwalifikowane pod względem formalnym do procedury naboru, zostaną niezwłocznie poinformowane telefonicznie o terminie dalszego postępowania kwalifikacyjnego. 
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na tablicy informacyjnej w budynku Ośrodka Pomocy Społecznej w Babimoście  przy ul. Pl. Powst. Wlkp. 11A oraz na stronie internetowej BIP.
Po upływie 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z kandydatem wyłonionym podczas naboru, oferty nie spełniające wymagań formalnych oraz wszystkie pozostałe oferty, z wyjątkiem oferty wybranego kandydata zostaną komisyjnie zniszczone.
 
KLAUZULA INFORMACYJNA DLA OSÓB UCZESTNICZACYCH    W PROCEDURZE NABORU NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNIACZE  W OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ                                  W BABIMOŚCIE
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)  (Dz. U. UE. L. 119.1  z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej, z siedzibą w Babimoście (66-110), przy ul. Pl. Powst. Wlkp. 11A. Z administratorem można skontaktować się mailowo: lub pisemnie na adres siedziby administratora.
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych:  
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,
4) w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa,
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do czasu zakończenia rekrutacji,
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, prawo do przenoszenia swoich danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawia zgody przed jej cofnięciem,
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek konieczne w celu rozpatrzenia kandydatury w ramach prowadzonej rekrutacji. Niepodanie informacji, o których mowa w art. 221 §1 Kodeksu Pracy spowoduje, że złożona oferta pracy nie będzie rozpatrywana.
 
 
Kierownik OPS w Babimoście
(-) Bożena Nitschke
 
Babimost, dnia 4 września 2023r.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony